29.7.24

Onlar beni ellemesin!

Nasıl merak uyandırıcı başlık değil mi? Yok be tatlım bu da gol değil, konu çok farklı. 

Bu yaz daha mı güzel parlıyor güneş yoksa ben aşık filan mı oldum acaba? Güneş benim güneşim size ne kardeşim demek çok isterim; ama 40'ından sonra humanist, spiritualist, şeycist, şucist, bucist bir insan olduğum için artık paylaşmaktan yanayım. 

İnsan öğreniyor biliyor musunuz? Sıkıysa öğrenme zaten; hayat nazikçe kulağına fısıldamakla yetinen kibar bir oluşum değil. Azıcık gözünüz açıldıysa bu yaşınıza kadar anlamışsınızdır herhalde. Fısıltı sese, ses çığlığa döner; yok ben malım bunu da anlamam diyenin de kafasına balyozu indirip, anlatmak istediğini gerekirse huniyle kulağından akıtıp yine öğretir. İşte tam o anda da sakinleşiverir dünyanız; sabahın çok erken saatlerinde çarşaf gibi denizi izler gibi rahat ve ılıman bir huzur gelir. Zira istediğini almıştır (ya da vermiştir) hayat. 

Artık yolun doğrusunu gördüğüne göre bir zahmet kıçını kaldırıp yürüme işi de sana düşüyor güzel kardeşim. Hayat bildiğin doğru yolda çaba göstermeni ister. İlk adımı atmanı, seni ilk adımı at diye cesaretlendirenleri takip etmeni, elini taşın altına koymanı, seviyorsan gidip konuşmanı ister! 

"Zaten..." deme o yüzden. Zaten belli işte şöyle olacak, zaten biliyorum gidecek, zaten biliyor sevdiğimi deme! Hareket et be mübarek! Git gözlerinin ta içine bak!

Şimdi gaza gelip telefona da sarılma ama, azıcık da aklını kullanıver. Salaklığın da lüzumu yok, ben sorumluluk kabul etmiyorum mesela bilesin. Kalbin kırılırsa, yapıştırıcı nereye koyduysan oradadır. 

Bundan sonrasını da 40'ımdan önce ne bok olduğumu merak edenler için yazıyorum. Sırasıyla deist, ateist, nihilist, materyalist.. İstanbul'luyum ya "ist"li ne varsa beğendim giydim, yakıştı da zamanında. 

Evet, sonra bir aydınlanma yaşadım. Kediden de sıkıldığımdan, senin tabirinle evde kalıp daraldığımdan da değil. Gözüm kamaştığından biliyorum ne yaşadığımı, hiiiç devirme gözlerini öyle sağa sola. Dalganı geçiyorsan öncelikle umrumda değil, sonra da ya sen uykuyu seviyorsun ya da belki de uyanmaman gerekiyor. Elleşmem, uyu. Yeter ki sen de bana ilişme. 

Saygılar


Hiç yorum yok: